כללי תזונה

5 יתרונות בריאותיים של חלב שקדים

בזמן האחרון תחליפי חלב הם פופולריים עבור אנשים שחובבים בריאות. חלב שקדים למשל, הוא תחליף מזין ודל בקלוריות בעל טעם אגוזי.

אין ספק שחלב פרה הוא טוב לנו, אבל עבור אנשים מסוימים(אלרגיים, או רגישים) שתייתו אינה אופציה. חלקם מסרבים לשתות אותו בשל אמונות אישיות, ואחרים לא יכולים לשתות אותו מסיבות בריאותיות.

למה אנשים שותים חלב שקדים?

חלב שקדים הוא חלב שקל לעיכול. אנשים רבים מחפשים תחליפים בריאים לחלב, מכיוון שחלב פרה מזיקה להם יותר ממה שהיא תורמת להם. לדוגמה, אנשים עם אלרגיה או אי סבילות ללקטוז, או יש להם בטן רגישה וחווים תסמינים כמו גזים, נפיחות, שלשולים.

מצד שני, יש אנשים שיכולים לשתות חלב אבל מסרבים, כמו טבעונים שמקפידים על תזונה טבעונית, או אלו שיש להם אורח חיים בריא ורוצים לחסוך קלוריות או יש להם אמונה שהחלב פרה של היום היא לא בריאה. כמו כן, אנשים שחווים ריפלוקס חומצי נמנעים משתיית חלב כדי למנוע החמרה. ויש אנשים שמסרבים לשתות חלב רגיל כי הם לא אוהבים את הטעם.

חלב שקדים מכיל יתרונות בריאותיים שונים, וכוס אחת(262 גרם) של חלב שקדים ללא תוספות סוכר מכילה את החומרים המזינים הבאים:

  • קלוריות: 39.3
  • חלבון: 1.05 גרם
  • פחמימות: 3.43 גרם
  • סוכר: 2.12 גרם
  • סיבים: 0.524 גרם
  • שומן: 2.52 גרם
  • סידן: 482 מ"ג, 24% מהערך היומי המומלץ
  • ויטמין D כ-107IU, 18% מהערך היומי המומלץ
  • אשלגן: 176 מ"ג, 4% מהערך היומי המומלץ
  • ויטמין E כ- 16.6g, 110% מהערך היומי המומלץ

בהשוואה לחלב פרה ותחליפים אחרים של חלב, חלב שקדים מכיל מעט מאוד קלוריות, מלבד היותו דל בקלוריות, הוא מספק מגוון רחב של חומרים מזינים חיוניים.

בגלל תכולת החלבון הנמוכה שלו, מומחי בריאות אומרים שלא ניתן להשתמש בחלב שקדים כחלב אם או תחליף חלב פרה לילדים מתחת לגיל שנתיים.

אילו יתרונות בריאותיים מספק חלב שקדים?

חלב שקדים הפך לפופולרי בקרב חובבי בריאות מכיוון שהוא מספק רכיבי תזונה חיוניים רבים ומבטיח גם יתרונות בריאותיים רבים. יצרנים בדרך כלל מוסיפים חומרים מזינים נוספים כמו סידן, וויטמין D כדי להגביר את החומרים המזינים שלו. רופאים ממליצים בדרך כלל לקנות חלב שקדים מועשר ולא ממותק. יש אנשים שמכינים חלב שקדים בעצמם.

הוא מכיל מעט סוכר או ללא סוכר 

לחלב שקדי יש תכולת סוכר נמוכה באופן טבעי, אנשים עם סוכרת לעיתים קרובות צריכים להגביל את צריכת הפחמימות שלהם, והחלפת חלב בחלב שקדים יכולה להיות דרך להפחית את הפחמימות שהם צורכים.

כוס אחת (200 מ"ל) של חלב שקדים לא ממותק תכיל 0 גרם סוכר וגרם פחמימה, שהם בעיקר סיבים תזונתיים. לעומת זאת, כוס אחת של חלב רגיל מכילה 12.8 גרם פחמימות, ורובם מסוכר.

חשוב לבדוק את המרכיבים של החלב לפני הקנייה ולבדוק שהוא ללא תוספות סוכר.

עשיר בוויטמין E באופן טבעי

28 גרם של שקדים יכולה לספק 37% מהצריכה היומית של ויטמין E של מבוגר. חלב שקדים יכול להיות מקור טבעי נהדר לוויטמין E. רוב היצרנים מוסיפים עוד ויטמין E לחלב שקדים, מה שהופך אותו למקור גדול של הוויטמין.

ויטמין זה פועל כנוגד חמצון רב עוצמה המפחית דלקות ומתחים בגוף. זה גם עוזר להפחתת הסיכון למחלות לב וסרטן, ועשוי לתרום לבריאות העצמות, המוח והעיניים.

דל בקלוריות

בהשוואה לחלב פרה, חלב שקדים מכיל פחות קלוריות באופן משמעותי, אלה שמעוניינים להפחית את הקלוריות שלהם ולרדת במשקל, בוחרים לרוב בחלב שקדים כתחליב לחלב פרה.

חלב שקדים מועשר מכיל סידן

בגלל שחלב שקדים הפך לפופולרי, היצרנים החלו להוסיף סידן וויטמינים ומינרלים אחרים לחלב השקדים. כוס של חלב שקדים מועשר יכולה לספק 300 מ"ג סידן, שהם 30% מהצריכה היומית. לסידן יש חלב חשוב בשמירה על בריאות העצמות, הוא מסייע גם ללב, לעצבים, ולשרירים לתפקוד תקין.

נטול חלב ואופציה טבעונית טבעית

עבור אלה עם אי סבילות ללקטוז, צריכת חלב רגיל היא אינה אופציה. ואלה שמקפידים על תזונה טבעונית- חלב שקדים ביתי מכיל רק מים ושקדים, שזה הופך אותו לבחירה המתאימה עבור האנשים האלה.