כללי

טיפולים טבעיים להקלה על צינון ושפעת

השפעת מתרחשת בעונתיות, במיוחד במהלך הסתיו והחורף. אך אפשר להדבק גם במהלך הקיץ, והתסמינים יהיו אותם תסמינים של שפעת החורף.

שפעת היא זיהום נפוץ ומדבק בדרכי הנשימה, שמשפיע על רובנו מדי שנה. שפעת בקיץ נובעת לרוב כשבאים במגע עם מישהו שחלה או ילדים עם נזלת, או כאשר עוברים מהמזגן בבית הישר אל החום הקיצוני בחוץ, או אם שותים מים מזוהמים למשל.  ממש כמו שפעת החורף. 

מהם התסמינים של השפעת?

גודש באף, שיעול, התעטשות, כאב גרון, כאבי ראש, כאבי שרירים, חום, צמרמורת, עייפות. זיהומי שפעת עלולים לגרום גם להקאות ושלשולים, אך תסמינים אלה שכיחים יותר אצל ילדים מאשר מבוגרים.

פעילות השפעת נשארת קבועה יחסית לאורך כל השנה, ומגיעה לשיא בין אפריל לספטמבר. דלקות שפעת קלות עד בינוניות אינן מצריכות טיפול בדרך כלל, מנוחה מספקת, עשויה לסייע בהתאוששות תוך מספר ימים או שבועות.

עם זאת, יש טיפולים שעשויים לעזור להקל על תסמיני השפעת:

  • נטילת תרופות ללא מרשם המפחיתות כאב וחום
  • שתיה מרוב של נוזלים כדי לשמור על לחות
  • שתיית נוזלים חמים, כמו תה, להרגעת כאבי גרון
  • שימוש במכשיר אדים כדי להוסיף לחות לאוויר, מה שמקל על הנשימה
  • הימנעו ממזונות חריפים, שומניים שעלולים לגרום לצרבת קשה.

מים מלוחים

מים מלוחים עשויים לנקות את הגודש מהאף. 

קחו כוס מים פושרים והוסיפו כפית מלח, ערבבו ושטפו בתוך האף שלכם, הוציאו את המים מהאף וקנחו בעדינות. השתמשו בטיפול הזה 3 פעמים ביום, ולא יותר מזה.

תערובת כורכום

כורכום הוא טיפול פופולרי שתוכלו לנסות בבית כדי לרפא שפעת קיץ. הכורכום פועל כחומר אנטי-מיקרוביאלי ואנטי דלקתי, שמסייע להחלמה מהירה מזיהומים ויראליים ולהפחתת דלקת.

הוסיפו כפית אבקת כורכום ומעט פלפל שחור גרוס לתוך כוס חלב חם. שתו פעמיים ביום. אם אתם לא רוצים פלפל שחור, תוכלו להוסיף מלח במקום. כדי להקל על כאבי גרון, גרגרו את התערובת פעמיים ביום. 

תה ג'ינג'ר

לג'ינג'ר יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטי ויראליות המסייעות להפחתת הדלקת בדרכי הנשימה. 

חתכו פרוסות דקות של שורש זנגביל, הכניסו אותם לסיר קטן ביחד עם כוס מים והרתיחו למשך 10 דקות. הוסיפו מעט דבש ושתו את התה 3 פעמים ביום.