כללי

10 מיתוסים נפוצים לגבי בריאות האישה

בכל הנוגע לבריאות האישה, ישנן תפיסות שגויות רבות שהונצחו לאורך השנים. מיתוסים אלה מובילים לעתים קרובות לבלבול, מידע מוטעה ואפילו נזק. אלה הן חלק מהתפיסות השגויות הנפוצות ביותר לגבי בריאות האישה.

מיתוסים לגבי בריאות האישה

מיתוס

סרטן השד פוגע רק בנשים מבוגרות.

עובדה

אמנם זה נכון שהסיכון לסרטן השד עולה עם הגיל, אבל זה יכול להופיע וגם אצל נשים צעירות יותר. למעשה, סרטן השד הוא הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים בגילאי 15-39.

מיתוס

נשים שעברו כריתת רחם אינן זקוקות לבדיקת פאפ.

עובדה

כריתת רחם, הכוללת הסרת הרחם, לא אומרת בהכרח שאישה כבר לא צריכה בדיקת פאפ. בהתאם לסוג כריתת הרחם שבוצעה, לאישה עדיין עלולה להיות צוואר הרחם ולהיות בסיכון לסרטן צוואר הרחם.

מיתוס

גלולות למניעת הריון הן מסוכנות ויש להימנע מהן.

עובדה

גלולות למניעת הריון בטוחות ויעילות לרוב הנשים. כמו כל תרופה, ישנם סיכונים ותופעות לוואי, אך היתרונות בדרך כלל עולים על הסיכונים. כמו כן, הוכח כי גלולות למניעת הריון מפחיתות את הסיכון לסוגים מסוימים של סרטן.

מיתוס

נשים לא צריכות להתאמן במהלך המחזור שלהן.

עובדה

פעילות גופנית יכולה למעשה לעזור להקל על כאבי מחזור ותסמינים אחרים הקשורים לווסת. חשוב להקשיב לגוף ולהתאים את שגרת הפעילות הגופנית בהתאם לצורך, אך אין סיבה להימנע לחלוטין מפעילות גופנית.

מיתוס

נשים לא צריכות לדאוג ממחלות לב.

עובדה

מחלות לב הן הגורם המוביל למוות בקרב נשים בארצות הברית. נשים נמצאות לעיתים קרובות בתת-אבחון ומתת-טיפול במחלות לב, שעלולות להוביל לסיבוכים חמורים.

מיתוס

נשים אינן צריכות לדאוג לגבי אוסטיאופורוזיס(בריחת סידן) עד שהן מתבגרות.

עובדה

אוסטאופורוזיס יכולה להתחיל בשנות העשרה ובבגרות המוקדמת. חשוב לנשים לקבל מספיק סידן וויטמין D ולעסוק בפעילות גופנית נושאת משקל כדי לסייע במניעת אוסטאופורוזיס.

מיתוס

נשים אינן צריכות לדאוג לגבי זיהומים המועברים במגע מיני (STIs) אם הן נמצאות במערכת יחסים מונוגמית.

עובדה

בעוד שהיות במערכת יחסים מונוגמית יכולה להפחית את הסיכון למחלות מין, זה לא מבטל את הסיכון לחלוטין. STIs יכולים להתפשט באמצעות מין אוראלי, וחלקם יכולים להיות נוכחים מבלי לגרום לתסמינים.

מיתוס

נשים לא צריכות להרים משקולות כי זה יעשה אותן "שריריות".

עובדה

הרמת משקולות יכולה למעשה לעזור לנשים להשיג מבנה גוף חטוב ויפה. לנשים אין מספיק טסטוסטרון כדי לבנות שרירים גדולים כמו לגברים, ולכן הרמת משקולות לא תוציא להם שרירים כמו לגברים.

מיתוס

נשים צריכות לקבל מחזור כל חודש.

עובדה

אין צורך רפואי לנשים לקבל מחזור מדי חודש. צורות מסוימות של אמצעי מניעה, כגון התקן תוך רחמי הורמונלי, יכולות לעצור את המחזור לחלוטין.

מיתוס

נשים צריכות להימנע מכל צורות של טיפול הורמונלי חלופי (HRT).

עובדה

HRT יכולה להיות דרך בטוחה ויעילה לנהל את תסמיני גיל המעבר, אבל חשוב לדון בסיכונים וביתרונות עם ספק שירותי הבריאות שלך. HRT הוכח כמגביר את הסיכון לסוגי סרטן מסוימים ולבעיות בריאות אחרות, אך עבור חלק מהנשים, היתרונות עשויים לעלות על הסיכונים.

לסיכום, ישנן תפיסות שגויות רבות לגבי בריאות האישה שעלולות להוביל לבלבול ומידע מוטעה. על ידי הבנת המיתוסים הללו ולימוד העובדות, נשים יכולות לקבל החלטות מושכלות לגבי הבריאות והרווחה שלהן. חשוב לדבר עם הרופא על כל דאגה שיש ולבקש ייעוץ רפואי בעת הצורך.